Форум за комуникация на български език
User avatar
User

shtryklio

Posts

66

Joined

Sun Jul 19, 2015 4:52 pm

Как работят битките?

by shtryklio » Wed Aug 12, 2015 2:02 pm

Може ли някакво описание как сработват избягванията(evade) и шанса за уцелване(hit chance). Шанса за уцелване явно зависи от избягването, но после избягването прилага ли се пак?.
Защо малките кораби нямат никакъв шанс спрямо големите. Аз мисля, че модела на Eve Online е супер реалистичен, защото малките кораби винаги уцелват големите докато батълите много трудно уцелват малките. В момента аз виждам 2 типа кораби от които има смисъл: скаути и батъли и се чудя за какво са останалите кораби(може би и дестроерите като междинна стъпка до батълите)?. Ако има бонус върху шанса за уцелването на малките спрямо най-големите кораби, докато батълите примерно да имат намален шанс към малките. Съотношенията директно могат да се вземат от Eve -то за да не се открива топлата вода ;)
Така или иначе в битка може да се влиза с няколко флоти с различни таргетинг ордъри.
no avatar
User

soteff

Posts

495

Joined

Tue Feb 03, 2015 5:27 pm

Re: Как работят битките?

by soteff » Wed Aug 12, 2015 4:00 pm

Имаш право, че малките кораби са ощетени. Може класово да им се повиши базовото избягване което ще ги направи по-привлекателни.

Минималното време за предвижване на флот с 60 скорост е 2, което също е голямо предимство. Да направиш тежък кораб с 60 скорост е трудно, но не невъзможно.

Ще ти покажа тука точните формули за изчисление на evasion и accuracy. Играта е все още доста нова и баланса не е перфектен.

Code: Select all
// Evasion
beamEvasion = (engines * 0.2 + stealth * 0.8);
missileEvasion = (engines * 0.8 + stealth * 0.2);


Code: Select all
// Accuracy- Min 2%, Max 98%
baseAccuracy = X; // Beam base is 65, missile is 45
if (sensors > enemyEvasion) {
    accuracy = baseAccuracy  + ((1 - (baseAccuracy /100)) * (sensors - enemyEvasion));
} else {
    accuracy = baseAccuracy  + sensors - enemyEvasion;
}


Code: Select all
Accuracy е винаги число между 2 и 98. Определянето на шанса става по следния начин.
hit = (mt_rand(1, 100) <= accuracy);
User avatar
User

shtryklio

Posts

66

Joined

Sun Jul 19, 2015 4:52 pm

Re: Как работят битките?

by shtryklio » Wed Aug 12, 2015 11:08 pm

Това за което се сещам на прима виста е да се вкара щастлив удар ...
hit = (mt_rand(1, 100) == accuracy) ? TRUE : mt_rand(1, 100) < accuracy;
User avatar
User

shtryklio

Posts

66

Joined

Sun Jul 19, 2015 4:52 pm

Re: Как работят битките?

by shtryklio » Wed Aug 12, 2015 11:24 pm

сори за 2-рия пост, но ако сензорите се разделят/намаляват спрямо изстрелите които има кораба ще доведе до по-голям баланс. В момента може да се направи кораб който е с много малка защита и останалото на атака. Същия в голямо количество ще сцепва всички останали защото поражението на вражеските кораби се разпределя между всички кораби.
User avatar
User

shtryklio

Posts

66

Joined

Sun Jul 19, 2015 4:52 pm

Re: Как работят битките?

by shtryklio » Thu Aug 13, 2015 12:22 pm

Code: Select all
Ships   9, 0 killed   0, 0 killed   3, 4 killed
Shots   45, 33 misses   0, 0 misses   5, 1 misses
Damage   1 333, 971 misses   0, 0 misses   18, 4 misses
Hull   8 379   0   153
Shield   6 948   0   0
Kills   4   0   0

Може ли да ми обясниш тази битка.
Моите кораби правят 362.
7-те кораби на противника имат 51 хул - 357

Дори да разделя поражението на противниковите кораби т.е. 12 оръдия да нанасят 362 демидж, което е по 30 демидж на оръдие. За 1 кораб трябват 2 изстрела т.е. 4*2=8 и остават 4 изстрела за 3 кораба. А от останалите 3 кораба само 2 са на половин кръв.
Как?
no avatar
User

soteff

Posts

495

Joined

Tue Feb 03, 2015 5:27 pm

Re: Как работят битките?

by soteff » Thu Aug 13, 2015 1:24 pm

При дизайн на кораб виждаш, че щетите които нанася дадено оръжие варират. Да приемем, че са 70 - 100. Също така според броя слотове зависи тези щети между колко изстрела ще се разделят. Да приемем, че прави 4 изстрела.

Всеки изстрел ще прави щети между 70/4 - 100/4. За примера ще приемем, че даден изстрел прави 20 щети. Ако този изстрел уцели кораб с корпус по-малък от 20, ще го убие и останалата част от щетите се губи. При тебе точно това се е случило защото си убил 4 кораба като със всяко убийство по малко щети са отивали зян.
no avatar
User

bgboby

Posts

5

Joined

Thu Jan 18, 2018 6:57 am

Re: Как работят битките?

by bgboby » Fri May 04, 2018 9:11 pm

Как се разпределят щетите?
Първо се целят по-бавните кораби примерно, а после по-бързите или е напълно случаен избора върху, кои кораби ще се изсипе гнева на армията :)
no avatar
User

soteff

Posts

495

Joined

Tue Feb 03, 2015 5:27 pm

Re: Как работят битките?

by soteff » Mon May 07, 2018 9:37 pm

Напълно случаен е принципа. Единственото таргетиране може да е по клас като се използват съответните заповеди.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB ® | phpBB3 Style by KomiDesign
cron